Lovely kollegor

Tänker mig att alla har bra jobbarkompisar, ungefär som att klart att folk är trevliga och normala. Men så läste jag Christins senaste inlägg (underbara, snygga, roliga bästis-Christin, ÅHHH vad kul att du börjat blogga!) och insåg att så behöver det ju inte alls jämt vara. Iallafall är mitt arbetslag, tretton stycken, världens skönaste och duktigaste. Såna man kan prata skit om elever med, skratta med, planera med, fika med, peppas av, prata med.

Som min kollega C. Gick förbi elev i korridoren som svor över att någon hade satt hänglås på hans skåp (om eleverna inte har med sig hänglås inom två veckor stänger vi igen skåpet, annars blir de insparkade och förstörda)
Elev: Vad är det för jävla bög som har satt hänglås på mitt skåp!!
C: Är det bara bögar som kan sätta på hänglås?
Elev: Ja! He he.
C: Vem satte på hänglåset förra terminen då?
Elev:--------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0