Nattning

Leo står med pyamasen på och ropar ner i trappen:
- BAM!! (=banan)
Jag: Nej, du får ingen banan, du ska gå och lägga dig
Då vrålar han:
- KORV!!

??!! När lärde sig Leo säga korv?!

Sångnattning ikväll med sånger till bilder i en pekbok. Barnen ÄLSKAR när jag sjunger, och det är det inte alla som gör. Snarare ingen. Jonas som nästan har absolut gehör grimaserar av smärta när han hör min inte-en-ton-rätt-sångröst. Man barnen!! Puss puss, vilka självförtoendehöjare. Stellas favoritsång just nu är "Teddyjörnen Fredriksson" och Leos "Lille gris".

Nu: Smyga ner för trappen och umgås med mamma, som sover över en natt till. Mysig livskvalitetshöjning med mamma in the house, hon fixar och donar och är med barnen. Kanske orkar man kolla på en film och äta chips? Eller läsa ut Luftslottet, på sid 450 har den äntligen blivit spännande. Plus att den måste tillbaka till bibblan på måndag.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad gulligt! Banan och Korv... han kommer aldrig behöva gå hungrig!!! Låter härligt att ha mamma på besök också, jag blir riktigt avis!

2007-09-22 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0