Pengar

Av någon konstig anledning har jag inga pengar på mitt konto. Eller, kan i och för sig bero på att jag inte fick full lön förra månaden pga att jag var mammaledig i höstas och inte hade jobbat in hela sommaren, samt på CSN-räkning på fyra tusen. Och på andra räkningar och allmän handling. Iallafall fick jag lov att ringa banken och föra över pengar.
Jag: Jag skulle vilja sälja fonder för tusen kronor
Banktant: Du har en övertrassering här på 500
Jag: OK, ta för 1500 istället. Vad är det draget från för nåt?
Banktant: MS Eckerö

I bakgrunden: SKRIK SKRIK LEK SKRATT från Leo, Stella, Hampus; Julia

Alltså ringer jag till banken och fixar övertrassering från taxfre-köp på Ålandsbåt med galna barnskrik i bakgrunden. Taxfreeköp kan lätt misstas för spritköp.

Note to self: Inte ringa banken och verka vara White Trash. Lite stil, tack.

Kommentarer
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

*fniss* det kallar jag stil ;)

2007-09-12 @ 19:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0