Pepsi och Rosita

När jag läste på lärarhögskolan i fyra och ett halvt år lärde jag mig säkert massa saker. Men det jag minns bäst är en föreläsning i aulan första terminen. Kommer inte ihåg vad föreläsningen handlade om, men när den nästan var slut räcker en kille upp handen och vill säga något:
Föreläsaren: Ja?
Kille: Bla....bla.....bla.....bla (Lång historia om när han vikarierade i en klass och en av eleverna bodde granne med hans mormor. Eleven och mormor hade varsin katt) bla.....bla......"Och så mitt under lektionen frågade han, "Har Pepsi knullat med Rosita?"

???!!!! Hela aulan vaknar plötsligt till. Vad sa han? Sa han knulla? I en aula?! Och vad var poängen med hans långa historia? Kvävda fniss lite här och var. Minns inte riktigt vad föreläsaren svarade.

Jag grämer mig mest att jag inte vände mig om och frågade:
- Hette katten verkligen Pepsi?!

Men trots att detta är mitt starkaste minne av min utbildning är jag faktiskt en jättebra lärare...

Kommentarer
Postat av: Christin

Jag håller med, Pepsi är ju ett hundnamn!

2007-09-23 @ 23:04:29
URL: http://bamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0