Revansch

Iallafall ska jag styra upp kalaset imorgon och göra det lite mer vuxet. Jag utgår från utvärderingen av kalaset i tisdags och go from there:
1) Paj och sallad och bagutte till lunch
2) Duka fint vid tre olika bord
3) Riktiga tallrikar och glas
4) Städat hus
5) Äppelkaka och grädde till efterrätt
6) Fina blommor i fin vas på något passande bord

Och slutligen det mest vuxna av allt:
7) Läsk, saft eller LÄTTÖL att dricka!!!

Fast om jag fick välja skulle vi äta tacos, dricka öl, äta kladdkaka och glass. Men man måste ju tänka lite på sitt 30-åriga rykte

(För övrigt ska jag bara prenumerera på Vecko-revyn tiden ut, sen Ebba slutade. Numera är det en bebistidning, tacka vet jag Mama, Family Living och SOLO!)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Med den planeringen är det klart att "vuxenkalaset" blir en utmärkt tillställning!!!! Glöm inte servetter att lägga i knät. Det ger extra många vuxenpoäng!!! Kram å ha så skoj!!

2007-09-22 @ 00:19:54
URL: http://frokenasa.blogg.se
Postat av: Cicci

Det låter som att du har full koll denna gång! Men har du köpt en helt ny servis dagen till ära? Jag skulle tatt engångs plasttallrikar, glas och bestick... Är det vuxet eller barnsligt? Om man har en vit pappduk under så ger det väl någon vuxen poäng, eller?

2007-09-22 @ 01:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0