Tejp

Om man är barn kan jag tänka mig att det här med tejp är spännande. Det fastnar på saker och man kan tejpa fast något i något annat. Fascinerande. Så finns det genomskinlig tejp, svart tejp eller - hör och häpna- silvertejp. Oj oj oj. Som fyraåring skulle man hoppa upp och ner och klappa händerna av hänförelse.

Men om man är femton år?!

Dessutom var en stol inblandad i dagens händelse, förutom alla dessa femtonåringar. Varav en var fasttejpad i stolen. På min lista över saker jag inte förstår vitsen med (Facebook, folk utan självdistans, föräldrar som svär åt sina barn, tusen smileys i ett blogginlägg, tjejer som kallar sina killar "gubben", mjukost) läggs nu också till "silvertejp i underhållningssyfte".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0