Bara en teori

Nu är ju inte jag engelsklärare, men visst skulle väl engelska- undervisningen vara roligare om man en lektion i veckan fick titta på typ ett avsnitt "Grey's anatomy" (Eller annan serie) textad på engelska, och sen skriva en sammanfattning vad det handlade om?

Ah well. Nu är det ju himla olagligt att visa dvd-filmer som inte är via filmutlånings- centralen (Och de har absolut inte den minsta serie i sitt lager). Plus att jag ju som sagt inte är någon engelsklärare, förutom när jag har mina special-elever.

Men visst hade det varit coolt?

Kommentarer
Postat av: Oggy

Ja, coolt som fan. Men vi hatar alla copyright-lagen... Om inte den hade funits så hade du varit världens bästa lärare! Men nu finns den tyvär :(.

2008-04-20 @ 02:50:45
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Anna

Sjukt bra! Det var ju såna saker man ville se i skolan, eller hur? Och vad fick man? Pogo pedagog...

2008-04-21 @ 18:21:14
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0