Computer Hi-Tech

Såg sista halvtimmen av "Nätet" (Heter den, va?) med Sandra Bullock. Åh, vad bra jag tyckte att den var när jag såg den på bio.

Och så cool med datorerna! Disketter och dataskärmar var ju konstigt på den tiden. När jag gick på högstadiet hade vi absolutely inga datorer, däremot några lektioner "Skrivmaskinskunskap" där vi fick lära oss skriva med båda händerna.

Fast min bästis Camilla hade en elektrisk skrivmaskin, och jag satt på golvet hemma hos henne när jag skulle renskriva arbeten om August Strindberg och Hitler och solsystemet och allt vad det var. Camillas elektriska skrivmaskin var världens häftigaste, tyckte vi, samtidigt som vi lyssnade på techno och Absolute Power Ballads.

Ja, ni hör ju, kids of today. Så gammal är jag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hihi!!! Men kul hade vi, det var tider det vännen!
Kraaam

2008-04-06 @ 11:06:11
Postat av: Maria

Camilla: Oh yes indeed! Det var tider det! Glömde skriva "Big in japan" med Alphaville, den lyssnade vi på mest, va?
Förresten, läste du att jag köpte Kate Moss-parfymen ändå? Kunde inte motstå!

2008-04-06 @ 12:37:02
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: pelle

men wtf? techno OCH absolute power ballads?? & detta i samband med hjärnan full av hitler??? hujedamej...din simultankapacitet övergår min med hästlängder och ljusår... ;)

2008-04-06 @ 13:41:06
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Camilla

Den var ju superb! Parfymen alltså, ja Alphaville med för den delen...

2008-04-07 @ 09:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0