Eftermiddags-minglet som inte blev av

Hade ju eventuellt tänkt hälsa på någon Uppsala-kompis när vi ändå var där, men gamla grannkompis-familjen var inte hemma, två andra kompisar fick jag inte tag på och en tredje familj var i sin sommarstuga. Och Marcus lägenhet full med dyra saker vågade jag inte åka till med två sockerspeedade barn (Eller ja, egentligen var det ju för att jag inte vågar fickparkera i Luthagen, men iallafall)

Någon fler orkade jag inte ringa till. Åhhh, jag är så lat. Och så asocial på helgerna. Dessutom hatar jag att bestämma saker i förväg, ringer hellre samma dag och hör om någon vill hitta på något.

(Får man göra så? Eller är det ohyfsat och very not comme il faut år 2008? Där jag kommer ifrån åkte man hem till folk och stod och pratade i hallen under tiden man lämnade tillbaka en släpvagn, typ. Rätt skönt och avslappnat jämfört med "Ska vi ses om två veckor och fika?" Men visst. Fikor är också nice)

Iallafall är det så skönt att det flesta av mina kompisar är likadana. Det gör liksom inget att man inte hörts av på ett halvår, inget "Ursäkta att jag inte hört av mig" och sånt trams. Man kör på som om det var en kvart sedan man sågs senast. Lovely.

Fast bloggen, kära vänner! Bloggen. Med den är jag väl mer "Ursäkta att jag hör av mig HELA JÄKLA TIDEN..." Hm. Så jag kanske är social after all?!

Nu luktar jag dock så gott med min nya Kate Moss- parfym, så nu måste jag börja träffa folk lite oftare. Hur kan jag låta denna underbara doft gå mänskligheten förbi?! Får inte ha parfym på jobbet, så måste genast börja planera in några roliga helg-aktiviteter.

PS. Anna i Stockholm? Och Anna i Norrtälje? Visst får jag och Kate komma och hälsa på snart??

Kommentarer
Postat av: Anna

Oooooh ja!! Ta med dig Kate, rallybilen & Kidsen och kom! Ska bara återfå luktsinnet så att jag kan andas in Kate riktigt ordentlig...

2008-04-05 @ 23:40:57
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Anna

Anytime babe! =)
Jag tycker också att alla borde vara mer spontana och bara dyka upp och prata i hallen. Händer aldrig här! :(

2008-04-05 @ 23:41:04
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Anna: Oooooh tack!

Anna: Mäh, trist, tycker också ABSOLUT att Stockholmsmänniskorna borde dyka upp hos folk o prata i hallen mer!

2008-04-06 @ 00:23:43
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0