Emo-inlägg

(Läses på egen risk)

Såklart att jag förstod att det någon gång skulle komma, jag har ju ändå skrivit blogg i över ett halvår, men ändå var jag inte riktigt beredd. Den liksom bara flög upp från dataskärmen och boxade mig rakt i ansiktet.

En elak kommentar i bloggen.

Förlåt att jag är en mespropp, förlåt att jag gnäller, förlåt att jag ens tar åt mig, men jag blir faktiskt ledsen på riktigt. Kommentaren gick typ ut på att jag skriver taskiga saker om andra människor, att jag borde växa upp (Notering: Visst vet ni att jag är gammal?!) och att jag borde sluta lägga ner tid och energi på andra människor. Plus att jag "Inte är så jävla perfekt själv"

Hm. Kanske har jag missat något, men är det inte taskiga saker om andra jag INTE skriver?! Tycker själv att jag har en väldig harmlös blogg, but what do I know.

Däremot gillar jag att driva med mig själv. Går ganska lätt att göra det eftersom jag inte på långa vägar är "Så jävla perfekt". Ärligt talat, men det behöver ni ju inte berätta för någon, är jag VÄLDIGT långt ifrån perfekt.

Apropå det där att lägga ner tid och energi på andra människor så är det väl det man gör när man lever i ett normalt samhälle? Eller så vad det inte alls så hon menade, hon som skrev kommentaren, men i vilket fall så kändes det rakt in i hjärtat. Det var liksom inte för att få negativ respons jag började skriva blogg, utan för att en av mina bästisar bor i Spanien och för att jag gillar att skriva. Helt enkelt.

Att det sen är fler som läser är bara häftigt och roligt och smickrande, och det är klart jag fattar att det säkert sitter massa folk och tänker "Amen den här tråkiga jäkla tjejen, GUUUUD vilken kass blogg".

Fine with me. Men...Måste man då berätta det?! Snälla, snälla, låt bli. Jag pallar inte riktigt med då.

(Betänk att jag är en sån som får tårar i ögonen när föräldrar kramar sina barn hej då utanför en skola)

Var bara det jag ville säga. Sorry för bloggandet om bloggen, men luften gick liksom ur mig...Och inspirationen med.

Kommentarer
Postat av: f. g:

människan som skrev det kanske inte vet vad ironi är, hon måste feltolka varje inlägg du skrivt eller något?
din blogg är skitbra. punkt.

2008-04-16 @ 00:05:01
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se
Postat av: Oggy

Ähh, ta inte åt dig. Jag gillar din blogg som fan och dom som inte följt den ett tag kanske inte känner till ditt sätt att skriva, men ta det med en axelryckning. Vem är den att klanka ner på dig? Seriöst?

Ok, nu är det så här att jag inte skulle följa denna blogg vid första ögonkastet, men då jag från början såg att Eddie sneglde på den varje dag så började jag med snegla på den mer och mer, och förstod charmen med den. Vilket den verkligen har.

Så låt inte nån efterbliven liten nobody knäcka dig. Och egentligen? En elak kommentar på så här länge? Det måste vara något slags rekord, så det måste betyda att det är den som länmnade kommentaren som är *censur*.

2008-04-16 @ 00:34:41
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: anna

ja skit i den elaka kommentaren, seriöst, vad jag kan minnas så har du inte skrivit elaka saker om andra?! Och som oggy säger, du har en charmig blogg. Du skriver om roliga saker i vardagen och gör dom ännu roligare med härliga reflektioner. Och du har roliga anekdoter om dina barn :) Den som skrev den där elaka kommentaren har nog inte ens följt din blogg utan är någon kvacksalvare som vill ha uppmärksamhet och lever på att vara elak.

Fortsätt skriva blogg och låt inspirationen flöda! blogg.se är inte sig likt utan babydarling :)

2008-04-16 @ 07:49:09
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: Lina

Håller med dom andra! Jag känner inte dig men följer din blogg ändå för att jag tycker att du skriver så bra! Är fashinerad över hur du kan få vardagliga (just det , vardagliga) ting att bli så kul att läsa för någon utåmstående. Fortsätt i samma stil! :)

2008-04-16 @ 07:53:10
URL: http://sockerbitan.blogg.se
Postat av: hanna

Jag tycker din blogg är jättebra. Liksom naturlig, inget krångel och så, bara en riktig vardag. Kepp up the good work! =)

2008-04-16 @ 08:05:28
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Ida

Jag är inte nån kvcksalvare, jag har läst och följt denna blogg i över 6månader och ja faktiskt så gillar jag den. Men inte när man skriver skit om arbets kamrater, grannar osv, tänk och de också läser detta, tänk då på deras känslor. Jag kom in på denna blogg av misstak det kan säkert andra göra.
Jag menar bara att alla människor har sitt värde, arbets kamrater som kanske är lika intensiva som du men ändå är en människa med känslor.
Dina grannar umgås ni? Känner du dom? Jag umgås med några av mina grannar men inte alla, och det har jag valt själv, men jag pratar inte skit om dem för det, de gör på sitt sett och jag på mitt.
Alla kan läsa bloggen, så du vet inte om någon från din ort faktiskt gör de.
Annars e bloggen underhållande, och kul.
Men ville bara säga att ALLA har känslor.
Tack för ordet
Ida -75

2008-04-16 @ 08:11:37
Postat av: Camilla

Älskar dig gumman!
Fortsätt blogga, så jag har lite koll på vad du har för dig.
Puss

2008-04-16 @ 10:22:56
Postat av: Maria

Ida: OK. Point taken, har tagit bort det jag skrev om en av mina grannar.
Men faktiskt är det så att ingen av dem läser min blogg, för det första, och för det andra så handlar det alltså om en person som knappt hälsar (Nackdelen med att flytta till en mindre ort. Om man inte bott här i tre generationer är man inte värd att lära känna, typ) och som dessutom kallar sina barn för "Din jävla unge". Förlåt, men folk som svär åt sina barn gör att det skär i mitt hjärta. Hårt.

2008-04-16 @ 10:37:34
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Ida

Hej Maria!
Bra att du har tagit bort det, fortsätt skriv. Men du kan inte veta om nån av dina grannar läser, kanske e därför hon/han inte hälsar vem vet?
Om du inte umgås med henne/honom vad vet du om dem, hur de har vuxit upp osv. Hon/han kanske är trevlig om du känner dom.
Jag tror iallafall att din granne älskar sina barn, precis som du älskar dina och jag mina.
försök och vara trevlig och låt dem sköta sitt, så kanske din granne blir din nya "vän" Man vet aldrig.
Så kan det vara på små orter, bor på en själv.
Ida -75

2008-04-16 @ 11:07:26
Postat av: Christin

Oj, här var det action! Håller med de övriga (utom Ida)om att din blogg är jättebra och rolig! Och ironisk ibland. Som det ska vara.

Dessutom är du världens bästa på att lovebomba, och du kämpar verkligen för att tycka om alla. Att du sedan skriver om ansiktslösa stereotyper (Kevins morsa) kan inte jag tolka som skitsnack. Det är ju bara tragiskt och sant!
Älskar dig, gumman, skickar en stor kram!

2008-04-16 @ 11:10:56
URL: http://bamman.blogg.se
Postat av: Rockpoet

Ge fan i idioter! Du är den coolaste 30-åringen, den coolaste mamman, den coolaste läraren och den coolaste bloggaren som finns!

Kram!

2008-04-16 @ 13:37:48
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Maria

Vad söta ni är!!!
Tack o tack.
Kram på Er!

2008-04-16 @ 14:25:06
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Anna

Men vad är detta? Du är ju bäst, Maria! Fick fundera en stund för att komma på vad du någonsin skrivit för taskigt om någon annan människa... Du har ju en av de snällaste bloggarna i helaste Världen! Nä, vi läser ju för att vi älskar den! Of course! Skickar en stooor kraam!

2008-04-16 @ 14:43:23
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Schumi

Synd att puckot som sågade dig inte har kollat min blogg. Du vet ju jävla elak jag kan vara mot andra människor och i kontrast mot mig framstår du som världens snällaste. Men jag förstår att du tar åt dig. Det gör jag varje gång en kund är otrevlig eller missnöjd. Även om jag vet att kunden är en idiot och har fel. Man tar åt sig ändå.

Keep up the good work sweetheart.

2008-04-16 @ 19:13:29
URL: http://schumi.blogg.se
Postat av: Nina

Jag älskar iallafall din blogg, den gör mig glad och berörd och jag sitter oftast och småfnissar lite för mig själv när jag läser den. Fortsätt gumman!!

2008-04-16 @ 22:08:21
URL: http://kosmo06.blogg.se
Postat av: Cicci

Oj vad glad jag blir! Tänk vad tacksamma alla dina läsare ska vara eftersom det faktiskt är MIN förtjänst att du började blogga överhuvudtaget!!! Tänk om jag aldrig flyttat till Spanien, då skulle du inte haft tid att blogga eftersom du skulle ha umgåtts med mig hela dagarna och kvällarna... Du skriver bäst i hela världen! Jag läser hellre din blogg än någon av de där kändisbloggarna du pratar om hela tiden. Du är rolig!!! Kram på dig och ta inte åt dig av någon fjant som bara är avis på dig.

2008-04-16 @ 22:36:58
Postat av: Sara

Har du fått nya grannar som du inte skrivit om?
Berätta mer
Hade du inte snälla grannar som du fick en massa hjälp av och saker till barnen, har de flyttat?
Synd isåfall

ha hand om dig
Kul blogg

2008-04-17 @ 23:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0