Gulligt

En av Stellas grannbästisar går på min skola, fast i andra änden av byggnaden där F-6 går. Därför brukar jag aldrig se henne, fast idag på väg till matsalen hör jag en alldeles glädjestrålande röst: "Heeeeej Maria!!!"

Så står jag och pratar en stund med henne och hennes kompis, och de visar mig sitt Barbie-hopprep med inbyggd mätardisplay som visar hur många varv man snurrat. Fränt. Vi diskuterar potentiella rekord, och vad de annars brukar göra på rasten. Fast roligast var ändå att grann-kompisen hade sagt till Stella i eftermiddags när de lekte:

"Jag träffade din mamma idag. Hon går också i skolan!"

Well...Visserligen har jag fått visa leg två gånger på Systemet de senaste åren (Ja, inte för att jag håller räkningen eller så...), men att gå för en femtonåring gör jag nog inte.

Kommentarer
Postat av: Elena

Kolla kalendern nuuu Maria. Om du inte kommer tänker jag sitta i ett hörn med armarna i kors hela festen. Och så ska jag vägra prata med folk. "Elena, vad är det med dig?" kommer folk fråga. "Håll käften och försvinn" svarar jag då. Om du inte kommer alltså.

2008-04-17 @ 09:19:43
URL: http://elenaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0