Intressant upplevelse:

Att köra bil i Uppsala, staden där cyklisterna tror att de äger vägen.

Världen äger de dock, det gjorde iallafall jag när jag var en twenty-something student, men att inte en cyklist om dagen dör i en bilolycka är ju ett mysterium.

Dock överlevde de mig som bilförarare, och bara det säger ju ändå något om deras utomordentliga cykeltalanger. Eller om mina bilförartalanger?! I'm the king of the road numera.

PS. Bra parkeringsställe: Bakom Helga Trefaldighetskyrkan. Gratis var det också. Plus mysig diskussion med barnen om att det var där Leo döptes.

Stella: ...Och så fick jag hjälpa prästen att hälla på vatten. Kommer du ihåg det, Leo?
Leo: Ja! Mig kommer ihåg!

Jo, man har ju en del minnen från när man var fem månader, så why not.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha... När jag var liten hävdade jag benhårt att jag kom ihåg tiden inifrån magen, eftersom jag hade "tittat ut genom naveln". Och självklart var det så! =)

2008-04-06 @ 13:14:27
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Maria

*skrattar* Sannolikheten att jag som fotgängare blir överkörd av en cyklist är tio gånger större än att jag blir påkörd av en bil. I Uppsala.

2008-04-06 @ 23:26:38
URL: http://honungsbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0