Leos Stora Kärlek

Hon heter Neyma, är två och ett halv år och bor på Gran Canaria.

Lite jobbigt med kärlek på distans är det ju, men ett ännu större problem är att de faktiskt inte träffats speciellt många gånger. Första gången de sågs var Leo tre dagar gammal och Neyma två månader. Hon satt som en liten makaron i en baby-bilstol när de var förbi för att kramas och säga hej då innan de flyttade till Kanarieöarna för att Ciccis sambo fått jobb där. En sorgens, sorgens dag, från att ha bott typ tre meter bort skulle de nu flytta...Ja, hur långt det nu är. Massa fler meter bort. Vi saknar våra gamla grann-bästisar gränslöst.

Iallafall! Detta möte minns de ju såklart inte, och nästa gång de sågs (När de var ett och ett halvt) så blev Leo fullständigt ägd av Neyma som gick runt och dunkade honom i huvudet hela tiden. Leo gick hela hösten och sa "Da da da da öh" (Det enda han sa innan han började prata) och dunkade sig själv i huvudet. Detta betydde antagligen nåt i stil med "Titta vad Neyma gjorde".

Men under jullovet när de sågs! Åhhh, vad Leo älskade Neyma. Ögonen bara tindrade på honom, och de lekte och lekte. Sedan dess pratar han om henne några gånger i veckan, och varje gång han sitter i mitt knä och vi kollar bilderna på datorn så vill han bara se de som Neyma är med på. "Titta Neyma mer". Ibland när han sitter i knät så vill han pilla i örat (Stella pillar på armbågen, Leo i örat) och berättar då om Neymas storasyster som också hade pillning på örat som sin grej. Fast sen ser han lite ledsen ut, eftersom han kommer att tänka på Neyma, och så säger han "Mamma, mig längtar Neyma".

Hur söt är han inte?! Fast jag vet inte, jag. Tror ni att han har någon chans?

image215
(Bild från i julas)

Leo lyckligt ovetande om att hans stora kärlek tänker "Amäh, herregud vilken tönt du är. Rosa penna, liksom. Dessutom är jag cool och tuff, och du är en sån som gillar att städa och sitta i mammas knä. I'm WAY out of you league, grabben"

Min lilla svärmors-dröm. Vad säger du Cicci, kan du inte försöka övertala Neyma att Leo är värsta killen?



Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh, vad underbart! Men Neyma ser grymt störig ut på den där bilden... Har vi ingen pussbild?! Leo sitter inramad på vårt kylskåp med Stella och vi tänker på er varje dag. Jag är lite orolig för German när jag lovar bort min dotter på detta viset, han blir helt galen när Yaiza som ju är stora tjejen i jämförelse pratar om sin pojkvän som hon är kär i och som hon ska gifta sig med när han blir prins och hon prinsessa eller hur det nu var... Men tänk vilka härliga jular och midsommaraftonar vi skulle ha om vi gifte ihop dem! Dessutom tror jag att Neyma måste ha någon snäll som Leo, annars kommer de att dunka varandra i huvet hela dagarna om de är alltför lika... Kram Cicci

2008-04-10 @ 23:28:31
Postat av: Maria

Cicci: Åh, vad sött att Stella och Leo sitter på ert kylskåp! Nä, tror inte att jag lyckades knäppa något puss-kort. De sprang iväg för fort. Men försöka gifta ihop dem, absolut =)
Hoppas din halsfluss har blivit bättre, darling!

2008-04-10 @ 23:35:27
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: anna

ahahahhaha! gud vad sött! :D

2008-04-11 @ 08:46:09
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0