Måste lära mig att gå med lite stil på möten

Det vill säga inte såhär:

Gå iväg till ett matematikmöte på gymnasieskolan en halvtimme försent eftersom jag var på ett annat möte innan. Komma till gymnasieskolan. Tro att jag hittar till rummet där vi ska vara. Upptäcka att det är en el-central där. Irra runt lite. Fråga om hjälp på exepeditionen och bli visad rätt, men inga folk där. "Ursäkta, är rektorn kvar? Vet ni var vi ska vara?" "Nää...Han är inte kvar, men det är möte på torsdag om matematiken".

Gå hela vägen tillbaka till min skola och arbetsrummet för att kolla mejl. Jaha. Var visst möte med den andra matematikgruppen idag, och kursplanemötet var på torsdag. Gå hela vägen tillbaka till gymnasieskolan. Inse att klockan är efter fyra och jag inte kommer in. Försöka ringa matematiksgruppskollega som är där samt knacka på dörren. Inget svar, och jag är över en timme försenad. Bli glad när en lärargubbe med portfölj öppnar dörren, dock inte lika glad av att få utskällning av nämnda gubbe. "JAHA!!! Och var ska du då?!"

Måste ha trott att jag var gymnasieelev eller nåt...Hahaha. Well, thank you dear.

Iallafall kommer jag till slut in, går in på mötet, säger hej och fastnar med örhänget i halsduken så att hon som sitter bredvid får lov att hjälpa mig loss.

Så varade mötet i typ tjugo minuter till och så var det slut.

Inget fika hann jag få heller, och jag missade diskussionen och presentationen av laborativt material. Extremt oproduktiv eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Du gjorde garanterat ett bestående intryck på dina kollegor iallafall!

-"Minns någon vad vi sa på mötet?"
-"Nej, men Maria kom över en timme försent, fastnade med örhänget i halsduken och gnällde över att fikat var slut..."

Närå, jag bara skojade! De satt nog och saknade dig och dina intressanta åsikter och deras ansikten lystes liksom upp när du steg in i rummet och lättade upp stämningen med örhänget i halsduken! ;) Cicci

2008-04-22 @ 22:49:33
URL: http://grancanariamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0