När två världar möts

Efter att jag hämtat på dagis kvart över ett idag så skulle vi åka till ICA och handla.

Jag (Låtsas som att det är ett jättebra erbjudande): Ska vi gå in i den där (inrednings) affären först där de har ett lekbord?
Stella: Nää...Jag vill att vi köper chokladbollar och sen åker hem och fikar
Jag: Men det blir väl kul att leka vid lekbordet?!
Stella (Kommer på vilken affär jag menar): Det där där man kan rita?!
Leo (Har också fattat vilken affär): Lego-hopter!! (Lego-helikopter, för er som inte kan 2-åring-språket)
Jag: Ja, precis!
Barnen: JAAAAA!

Så jag kunde lugnt strosa runt i fina inredningsaffären medan barnen lekte med Duplo. Köpte snygg Marimekko- mugg med svart löv på rea att ha som extra tandborstmugg (Har redan en), och tvål som luktade gott att ha på toaletten på övervåningen. Sen handlade vi på ICA, åkte hem, fikade, gick till lekparken, åt pasta och köttfärssås till middag, jag och Leo såg på Bolibompa medan Stella följde med grannbästisen hem och lekte, barnen duschade, nattning.

Soft fredag, för att göra en lång historia kort.

Dessutom har jag hela eftermiddagen och kvällen lyckats ignorera rösten i mitt huvud som säger "Skura spisen! Skura spisen!". Har jag tur hör Jonas "Skura spisen!" i sitt huvud imorgon, och dagens inköpta Svinto får komma till nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0