VM i gå-på-stan

Myspys-tur till Uppsala hade vi, jag och barnen. Trevlig biltur, Leo somnade i bilen dit, och barnen fick glass på ICA City. Däremellan körde kryssade vi mellan alla miljoner folk och hann med tre affärer på rekordtid:
  1. In på Kicks, köpte Kate Moss parfymen (Hade testat parfymer tidigare så jag visste hur den luktade, kunde rycka tag i den i farten bara), ut igen
  2. In på Designtorget, köpte tidningsstället, ut igen
  3. In på Village (Inredningsaffär), barnen fick varsin rolig flugsmällare de ville ha och var därför nöjda och glada i tio minuter, jag hann kolla alla fina saker, köpte stor värmeljushållare att ha på runda bordet i vardagsrummet. Ut igen
Klart! Tog allt som allt en halvtimme ungefär. Sen promenerade vi i solen tillbaka till bilen (Som jag parkerat typ en kilometer bort. Någon måtta på stadskörning får det vara) och åkte hem igen.

Köpte grillad kyckling och fetaost på Konsum till kyckling och bulgursallad-middag, barnen fick varsin dvd-film och lördagsgodis.

På Konsum i Tierp var det inte massa miljoner folk. Home sweet home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0