What is wrong with this picture

Badkarsbad. Skumbad från Bodyshop. Doft-värmeljus. Hårinpackning. Skrubcreme. Fotfil. Nya numret av "Glamour" (Fick lov att köpa den för att finaste roligaste Fotbollsfrun skrivit en artikel om Sthlm modevecka). Ljummet, eller ja, snarare halvkallt vatten.

Parhus är bra men what the fuck, i lägenheten fanns det iallafall varmvatten nog till att fylla ett badkar. Här måste man trycka på en "Extra varmvatten"-knapp, och inte ens det räcker.

När jag blir stor ska jag bo i ett hus med bastu, jacuzzi samt vanligt hederligt badkar. Och varmvatten.

(Att trycka på en knapp på värmeluftpumps-displayen är ungefär så händig jag kan vara i ett hus. Eller luftvärmepump kanske det heter, jag lär mig aldrig det där. Kanske ska ta en raincheck på det där huset ändå, tills vi gått en 5-poängskurs anordnad av tidningen "Vi i villa". Har dock en känsla av att hus är för avancerat ändå. Avancerat och dyrt. Antagligen skulle vi få lov att ringa Nån händig snubbe som kan fixa saker ungefär hela tiden.

Här är den händiga snubben granne och ordförande i bostadsrättsföreningen, och dessutom alldeles gratis.)

Hm. Kanske borde fråga honom om det finns fler trix om man vill ta ett bad.

Ah well. Hårinpackning och tidningsläsning är ju ändå hårinpackning och tidningsläsning, som vi småbarnsmorsor brukar säga.

Kommentarer
Postat av: Terése

Det är "alltid nåt"
-som jag brukar säga

2008-04-03 @ 23:20:31
URL: http://mellisplace.blogspot.com
Postat av: Christin

Samma problem här! Koka vatten i vattenkokaren o häll i, bra grund!

2008-04-04 @ 11:18:40
Postat av: Anna

Jag skulle döda för ett badkar! Håller med föregånde talare; koka vatten i vattenkokaren ;)
Kommer du och hälsar på i Sthlm snart förresten??

2008-04-04 @ 23:08:37
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Anna: Åhh, ja, jättegärna! Tänkte på dig häromdagen och på att jag nog behövde en Sthlms-glamour-helg snart! =)

2008-04-04 @ 23:12:01
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0