Yrken jag hellre skulle vilja ha än att vara läkare:

  • Soptipps- arbetare
  • Expedit i affär utan kunder (Tråkigt)
  • Expedit i affär med massor med kunder (Stressigt)
  • Diskare på restaurang vid julbordstider (Har jag extrajobbat som. Ingen höjdare, men jämfört med kirurg så...)
  • Hotell- städare (Har jag också jobbat som. NÄMEN, ska det här rummet städas idag IGEN?! Spännande)

Fast att städa på hotell var ändå helt OK. Man gick och småpratade med den man jobbade med, lyssnade på radio i rummet, dammade och bäddade sängar, hittade drickspengar. Eller glidmedel under kuddar...

Om jag fick välja mellan att vara städare hela mitt liv och få gå runt och lyssna på musik och småprata, eller jobba som kirurg på stressigt sjukhus a´la "Cityakuten" eller "Grey's anatomy" och skära i folk och se blod och tarmar och eventuellt göra så att en människa dör...Well. Gissa vad jag väljer.

Min kompis Nina är sjuksköterska på en akut-mottagning, och jag är verkligen grymt imponerad av detta. Blod och tarmar all day long. För att inte tala om nätterna.

Trivs rätt bra i mina klassrum med tonåringarna och procent- talen, ändå. Detta kanske man kan tänka på de dagar som är extra jobbiga av en eller annan anledning? "Tja, det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat jobba på "Grey's anatomy"- sjukhuset och stått i en operationssal just nu och skurit i folk"

Kommentarer
Postat av: Månsson

Jävla tur att alla inte prioriterar som du då! Haha.
Tänk dig städare på skolor. 5 dagar i veckan. Gå saaaaaaaamma jäkla runda och inte få något mer än lönen då. Ingen dricks och ingen uppskattning.

2008-04-21 @ 00:19:46
URL: http://ecstasyofgold.blogg.se
Postat av: Maria

Månsson: I och för sig, det har du rätt i... Men nä, hellre städare på en skola än att stå och skära i någon

2008-04-21 @ 00:32:55
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Cicci

Det skulle väl var kirurglönen då, men inte ens den skulle kunna få dig att byta. Du är rätt person på rätt plats! Jag skulle kunna tänka mig hotellstädning - jag gillar rutiner...

2008-04-21 @ 01:39:04
URL: http://grancanariamamman.blogg.se
Postat av: Honung

Ni snackar om kirurglön... Jag säger Patrick Dempsey. Dr McDreamy... Grey's Anatomy känns som ett underbart alternativ med det ögongodiset.

2008-04-21 @ 23:57:26
URL: http://honungsbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0