A Very Good Friday Afternoon

Storasyster: Bra eftermiddag på fritids inklusive mellanmål ute på gården, åka hem till dagisbästisen och leka, äta middag där, hänga med familjen på kräftskiva. Just nu: Ännu inte hemma.

Lillebror: Lek på dagisgården, följa med och lämna storasyrran till dagisbästisen, leka i två timmar alldeles uppslukad av alla roliga leksaker, åka hem, äta god middag med mamma, äta chips, se på "Bilar, sitta på altantrappan och äta popcorn med mamma, prata med mormor i telefon, leka med tågbanan, leka med bilar, läsa godnattbok. Just nu: Sover.

Mamma: Fika med arbetslaget och gratta kollega som fyllt 60, kopiera läxfacit, plocka i ordning på skrivbordet, hämta först Stella och sedan Leo (= Stella överlycklig att bli hämtad först), åka till dagisbästisfamiljen, dricka kaffe, prata och umgås med min kära vän dagisbästismamman, åka hem, äta middag bara jag och Leo, dricka ett glas vin och äta popcorn på altantrappan, prata med mamma i telefon, städa lite, natta endast 1 barn. Just nu:

Sitter vid datorn samt funderar lite över det faktum att min 6-åriga dotter har mer party på fredagkvällen än vad jag har.

Men, men.

Jäklar vad skönt med fredag! Och vad helt fantastiskt skönt med helg, eftersom jag var på konferens förra helgen känns det som om jag jobbat två veckor i rad. I och för sig två roliga veckor, men i alla fall.

Nu ska jag vänta på att dottern kommer hem från kräftskivan och att sambon kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0