Fixandet går framåt, sakta men säkert

Ja, inte för att jag har så stor del i det hela. Min mamma is the shit vad gäller målning och tapetsering.

Men i alla fall har jag idag:
  1. Skjutsat stort barn till fritids
  2. Hållit lilla barnet undan från målning i köket, det vill säga varit på bibblan och hängt i lekpark. Mysigt värre. På bibblan träffade vi dessutom på Leos dagis, och ägonen lyste på honom när han fick syn på både kompis och favoritfröken.
  3. Köpt spis och fläkt. Finally! Visade sig att de billigaste och bästa sakerna fanns på Petterssons El här i stan. Där ser man.
  4. Hjälpt till att sätta in nya spisen. Passade på (f-)håret efter att vi tagit bort två lister. Vågade inte andas under tiden vi till slut lyckades få in den.
  5. Hämtat stort barn på fritids. Inskolningen är härmed avklararad och på måndag ska hon gå som vanligt. Oh, what a teeanager det plötsligt känns som att jag har!
  6. Målat dörrkarm och list i hallen
Hörde ni? MÅLAT! Än finns det hopp. Dock, om ni hälsar på och undrar varför panel och lister i köket är så mycket jämnare och finare än dörrkarmen in till köket så vet ni varför.

I morgon ska vi mamma måla sista lagret vit färg plus börja tapetsera. Kommer att bli såååå fint!

Kommentarer
Postat av: Honung

Vad gjorde man utan mamma?

2008-08-07 @ 00:20:58
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0