Konsten att städa upp och fixa i ordning efter en tapetsering

Jo, men eller hur att man har tid att fixa till i köket efter tapetseringen...Det är ju liksom det som är det roligaste (Och det jag är bäst på. Måla kan jag inte, men homestyla minsann, det vet jag hur man gör).

Och hur städar man upp i huset med två barn?

Lite plockande, lite duschning av Leo som råkade kissa på sig precis utanför toaletten (Leo: Mamma, det är inte bra att kissa på golvet, va? Jag: Nä, det är ju bättre att kissa i pottan eller toaletten), lite skurande, lite klä om stolar, lite göra paj, lite mycket bråkmedling, lite sätta tillbaka köksbordet, lite skällande på Jonas för att han inte hunnit göra vad han ska, lite jaga Leo för att han smitit ut utan kläder, lite sätta ut blommorna i köksfönstret, lite komma på att "visst fan, stolarna", lite komma på att ena stolen är lite trasig, lite ringa till dagisbästis-pappan och fråga om de har trälim, lite börja duka på altanen, lite fortsätta städa i köket...And so on.

Ni vet bridezillas? I eftermiddags kände jag mig som en homezilla. Hade kunnat ställa mig i hallen och skrikit "Jag skiter i mina barn, kan jag för faaaaan få städa upp mitt hus?!". Men det gjorde jag såklart inte. Hey, jag är ju värsta sjyssta supermamman, sånt skriker inte jag.

Som tur var hade vi bjudit in dagisbästisfamiljen på kräftskiva, så efter klockan fem kunde jag fuck the kitchen anyway och äta kräftor på altanen. Very nice. Barnen fick ett eget bord med korv med bröd, saft, baguetter och lite kräftor och vi vuxna åt kräftor, skink- och purjolökspaj och drack öl. Sedan hjälpte stortjejerna oss med rabarberpaj, och jag fick hjälp av dagisbästis- mamman att fixa till det sista i köket.

Barnen har lekt like there is no tomorrow.

...Fast det är det ju, för då kommer de tillbaka till Stellas 6-årskalas.

Det vill säga att så fort jag vaknar i morgon måste jag: Fixa till det sista i köket, hälla godis i allas godispåsar, åka iväg och köpa prinsesstårta som var slut på ICA igår, duka till kalas, osv osv.

Visst har jag berättat att jag börjar jobba på måndag, och får åka och vila upp mig lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0