Ny lampa

Vår gamla rislampa vi hade i ena vardagsrumshörnet blev påkörd av en Bobbycar och dog i somras, så jag hade tänkt att köpa en snygg, gammal fåtölj på loppis och klä om och sen ha någon bra lampa bakom.

Bara det att:
  1. Jag har inte hittat någon fåtölj
  2. Även om jag hade gjort det hade jag nog inte hunnit leta tyg...
  3. ...och om jag hade gjort det hade ohändiga jag antagligen ändå inte kunnat klä om den
  4. Och ingen lampa hittade jag inte heller
  5. Jo, en på Blocket från Stockholm, men orka åka dit och hämta den
Så idag på IKEA hittade jag en lampfot för 99 kronor plus en snygg skärm för ytterligare 99, så jag tänkte "Äh, vad fan" och köpte det. Vad tycks?





En sak jag inte förstår är inredningsbloggare. De har det jättefint hemma, men hur hinner de?! De hittar och köper och letar som om de inte gör annat om dagarna. Har de inget jobb? Och då kommer nästa fråga- hur har de då råd med allt? Är ju inte billigt att shoppa inredningssaker hela tiden.

Ah well. Egentligen är jag bara avundsjuk.

Men lampskärmen, hörrni! Visst är den snygg?

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Jättesnygg, du är så stilsäker! Skulle va snyggt med en gammal öronlappsfåtölj där, annars har ju IKEA sin standardfåtölj med fotpall. Den skulle också funka, och man kan få den med lammskinnsklädsel!!!

2008-08-29 @ 22:20:03
URL: http://bamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0