The sky is the limit

OK, så nu har vi: Nymålat, nytapetserat (snart), ny spis med häll, fräsch fläkt.

Allt betalat från lönekonto och lite sparpengar. Ingen lyxfällan- kredit här inte, oh no. Fast nu har jag börjat fundera...Vårt gamla köksbord och stolar är verkligen helt fallfärdiga. Och man måste väl ha ett snyggt köksbord till ett nyfixat kök?! Har spanat in ett jättebra på IKEA, i ek och plats för sex stolar, för två tusen. Sedan har de bra matsalsstolar också, ni vet sådana med klädd rygg. Antigen i svart tyg (645 kronor styck) eller i skinn (runt 900 kronor styck). So far so good. Problemet är bara att pengarna är typ slut. Och inte har jag tid att åka till IKEA heller.

Eller OK, tid till IKEA kan man väl alltid fixa. Men pengar?

Ska tänka ut något bra. Jag hör av mig när jag sitter i sunkig etta i slummen medan Mattias från "Lyxfällan" skäller på mig, om man nu tillåts ha internet av Kronofogden?

Fast Mattias kommer i alla fall att kunna lägga upp alla räkningar på ett bra köksbord.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, konstigt det där med pengar som tar slut! :)

Men vad spännande det ska bli att få se ert nya kök!

kram

2008-08-06 @ 22:29:30
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Anna: Hellooou dear! Hoppas du har haft en bra semester? (Du får gärna köra en FBI- kommentar och berätta senaste nytt =)

Har precis hittat värsta braiga bordet (Och 50-tals lampa...hrm. Fast det var visst inte en sån jag skulle ha?) på Blocket.

Ekbord, here I come!

2008-08-06 @ 22:33:44
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Tess

Stolarna du vill ha finns på jysk för 300:-/st de e kanon. bordet på Ikea för 2000:- e bara skit jag lovar de e sååååå mjukt att det blir märken för minsta lilla.

Min dotter satt en dag och ritade och skrev sitt namn så nu står det Tuva på bordet, inte helt kul. Ett köksbord ska vara hårt om man har barn.

2008-08-07 @ 00:02:32
Postat av: Honung

Mattias kommer att få lägga upp räkningarna på ett himla SNYGGT köksbord... Som det kanske står TUVA på. :)

2008-08-07 @ 00:23:32
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Maria

Tess: Åh, I see, tack tack tack för tipset!! Jag som precis hade tänkt köpa bordet på Blocket för 1000 kronor, nu letar jag vidare. Gud vad bra att jag inte hann köpa det.

Ni ser, "å ena sidan" och "å andra sidan" vänner är A och O när man fixar om i huset! =)

Stolarna på Jysk ska jag genast kolla upp!



Så Mattias sitter skönt när han kommer med pärmen...

2008-08-07 @ 11:49:30
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0