Dagishämtning om fem minuter

Måndag avklarad, och hjärnan fungerade. Plus att eleverna visste precis vad det var de gjorde före lovet- underbart!

Enda kruxet idag är att jag alltid glömmer att ta med mig mjölk på måndagar. Alltså har jag inte kunnat dricka kaffe. Inte lika underbart. Dock har jag hunnit börja skriva journalanteckningar från senaste handledarträffen, bla bla bla om seminariet, boken vi läst samt egna reflektioner. Lärarutbildning all over again. Ett jäkla skrivande blir det. Men oh my God vilka fina formuleringar jag fått till. Jorråsatte. Sen att jag bara skummat igenom boken samt gjort några understrykningar vid väl valda sidor-det spelar väl ingen roll? Boken var ju faktiskt jättedåligt.

Man kanske skulle skriva en lärobok till lärarutbildningen? Undrar om man kan tjäna pengar på det. Antingen det eller bli skolchef. Eller Skolminister. Eller Master of the Universe. Jag får se hur jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0