Just another manic monday

Måndagar är lektioner hela dagen utan rast emellan, kort lunch, ledningsgruppsmöte samt, som idag, pedagogisk konferens till 16.30.

Sen hem till middagssdagen som Gud glömde, det vill säga komma hem från dagis kvart över fem med hungriga och trötta barn. Dock känner jag mig riktigt nöjd med kvällens treminuters-middag: Knorrs tomat- och basilikasoppa, hembakt bröd (Jonas bakade idag innan han åkte till jobbet, är jag ihop med värsta killen or what?!) plus pannkakor från igår till efterätt. Tada! Dessutom tända ljus i fönstret, så harmoniskt det kan bli en trött måndagkväll.

Hade en minidiagnos om bråkform, decimalform och procentform idag, och sist skulle de förklara hur de tänkte om sambandet emellan. En elev skrev: "Först räknar jag ut decimalformen och sen procentformen". Tja, can't argue with that, liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0