Kvällens projekt

image158

Att rätta prov är faktiskt rätt kul, speciellt när nästan alla klarat det, de flesta med VG eller MVG-betyg. Fränt! Bästa uppgiften: "Priset på en semesterresa höjdes med 20% jämfört med året innan. När säsongen började lida mot sitt slut sänkte resebyrån priset med 20 %. Det nya priset blir inte detsamma som förra årets pris. Förklara varför samt räkna ut hur många procent billigare eller dyrare det nya priset blir jämfört med det ursprungliga."
Kan ni? Rätt svar vinner ett MVG!

På lektionen:
Elev: Du, varför är det en naken tjej på provet?!
Jag: Tja...Det kan man ju fråga sig.
image159

Det kan man ju faktiskt fråga sig, tror att det var någon sån bild i läroboken där eleverna skulle uppskatta hur stor del som var under vatten. Bra självdisciplinsträning för tonårskillar: Koncentrera dig på procent fast det är en naken tjej på bilden.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oooh... Vilken nostalgitripp! Här sitter jag i soffan under en filt med en kopp te, och blev plötsligt 10 år yngre med min dåvarande mattelärare Arne på näthinnan.... Huuuuga! ;)

2008-02-13 @ 20:02:12
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: Fröken Källgren

Gjorde misstaget att ramla in på din blogg. Istället för att städa å greja som jag borde så har jag nu spenderat tiden här...
Du skriver på ett himla härligt sätt (va det inte så man skulle uttrycka sej när man är över 30)
Här kommer jag absolut att fortsätta ramla in =)
Hoppsan, du gillade ju inte smileys heller!!!!!!

2008-02-13 @ 20:26:43
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Oggy

Svar: haha! Ja just ja, du har lite rutin på det där att se till att folk uppför sig.

Ja jag tror det kommer skitkul! Hoppas bara att rockis lyckas styra upp det här på ett bra sätt. Hmm...

2008-02-13 @ 22:13:09
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: anna

haha för jämställdhetens skull skulle du haft en naken kille för tjejerna också! :D det skulle nog bli uppskattat!

2008-02-14 @ 08:47:06
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0