Nedslag i verkligheten

Så här skriver en annan lärare, duktiga och roliga Kesobloggs-fröken, i ett inlägg. Kan inte annat än hålla med, kan inte tidningar, media och surgubben Björklund få lite andra perspektiv ibland?

Som mentorstiden + mattelektionen idag:
Först fick de tillbaka sina prov, ca 70% av klassen hade VG eller MVG. Sen sa jag: "Ni ska få en present, mest för att det är alla hjärtans dag, men också för att ni hade såna jättebra resultat på både historaprovet i tisdags och matteprovet" och så fick de dela på en ask med gelehjärtan. Sen gick jag igenom de två sista uppgifterna på provet, hur man kan lösa dem på enklaste sättet. Sen började de med ett nytt kapitel och räknade de första 14 uppgifterna och rättade dem. Sen fick de rita och färglägga färdigtryckta Alla hjärtans dag- kort.

Hela tiden lugnt och trivsamt i klassrummet.

Charmigt med sjuor som ena stunden löser svåra procent-uppgifter, för att nästa färglägga ett hjärta med stor koncentration.

Och PS. Bara för att ni inte ska tro att vi drogat våra elever, så har det även hänt att några stycken under en lektion hoppat ut genom fönstret och tejpat fast varandra vid en lyktstolpe.

Men iallafall. Det finns hopp. Det allra flesta elever klarar målen, vet hur man uppför sig samt är glada, charmiga, trevliga och duktiga. Varför skrivs det aldrig om dem?

Kommentarer
Postat av: Fia

Just så där är det! Eleverna jobbar ju faktiskt för det mesta och gör det de ska. Sen finns ju alltid några elever som har sönder saker, stjäl, svär och sabbar sin och andras studiero. Och det är tydligen den sista kategorin som det är roligast att skriva om i massmedia.
Tack för dina gulliga ord, förresten!

2008-02-14 @ 22:56:49
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0