10 saker

En av de bästa stunderna under en jobbvecka är torsdagseftermiddagarna då jag dricker kaffe och läser mina elevers mentorsböcker. De skriver i dem varje torsdag på mentorstiden, och det enda de får är rubriken. Därefter får de skriva vad de vill i ungefär tjugo minuter. Rubriker de haft är till exempel "Mitt jullov", "Ett barndomsminne", "En perfekt skoldag", "Min studieteknik". OK, kanske inga banbrytande rubriker, men det är verkligen helt underbart att läsa deras tankar plus att det är bra skrivträning.

Idag var rubriken "10 saker jag längtar till". Bra, va? Känns som en bra "Känna optimism inför framtiden"-övning. (I kommunens senaste Liv- och hälsa-enkät svarade bara ca 75% av eleverna i år 9 att de kände optimism inför framtiden. 75%! Borde inte detta tal vara 100%?!)

Har ni 10 saker ni ser fram emot? Här är iallafall mina (utan inbördes ordning):
  1. Att gå ner och se på SATC, måla naglarna samt äta punchrullar (Jag vet. Punchrullar. Kan det bli mer pensionärsvarning?! Dock kanske SATC väger upp det en smula)
  2. Att Jonas är ledig lördag och söndag
  3. Fredag imorgon
  4. Sportlovet, påsklovet och sommarlovet
  5. SPA med Karin och Christin
  6. Att någon gång få en till bebis
  7. Att Stella snart börjar skolan
  8. Söndagsfrukost med kaffe, youghurt, ägg, rostat bröd
  9. Bloggfest (För det måste vi ju ha nån gång, eller hur?)
  10. Åka till Stockholm och shoppa, dricka drinkar samt hänga med kompisarna Åsa, Anna eller Tina

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Bloggfesten kommer att bli århundradets evenemang!

2008-01-31 @ 22:17:42
URL: http://rockpoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0