Den Självuppoffrande Modern

Ja, så OTROLIGT bra mamma är jag så att jag ger barnen en sund och nyttig mathållning. Dessutom är jag så fin och omtänksam att jag offrar mig själv att äta upp de onyttiga sakerna. Tror till och med att jag ikväll ska vara så självuppoffrande att jag ska äta upp glassen i frysen. Med kolasås till. Ja herregud, vilken fantastisk förälder jag är.

Fast i och för sig. När jag efter ett tag väger 120 kilo och är på promenad med mina smala barn, så är det kanske ingen som säger "Hej! Vilken snäll och god mamma du är". Utan mer "Hörrö fetto!! Lägg av att äta upp barnens mat, din hemska människa, de ser ju svältande ut bredvid dig!"

PS. Är det någon som har numret till Anonyma Sockerberoende? DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0