Inte läsa än, tack

Jag och Stella har spelat godnattspel ikväll också. Först trafikmemory, sen gammalt trämemory med bilder på lekande och sportande barn. (Hittade det längst bak i ett gammalt skåp på jobbet när vi städade i våras, så jag tog hem det eftersom det inte spelas Memory speciellt ofta på lektionerna bland högstadiekids)

Anyway. Stella tar upp en bild på en tjej som målar, och tar sen utan tvekan upp en likadan bild på motsatt sida av spelplanen.
Jag: Visste du att den låg där?
Stella: Ja
Jag: Hur kunde du veta det? Ingen hade ju tagit upp den än?
Stella: Jag visste att det var målartjejen på den för det står nåt på baksidan.

Jag tar upp kortet och tittar närmare på det. Med stora blyertsbokstäver står det "KUK" på baksidan. Är nog en bra idé att sudda innan hon lär sig läsa på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, det kanske inte spelas så mkt memory bland högstadiekidsen, men de vet helt klart andra sätt att använda spelkorten på...

2008-01-24 @ 21:25:25
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Anna: Ja, eller hur. FÖRRESTEN! I have the perfect job for you! Ifall du tröttnar på kändisarna i Sthlm så söker Tierps kommun en webredaktör...VA! Skulle väl vara nåt? =) Saknar kaffekompis!

2008-01-24 @ 21:29:30
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: F

Hoppas hon inte har memorerat texten och skriver samma sak på dagis....

2008-01-24 @ 22:18:46
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0