Panerade, fyrkantiga fiskar

Hur präktig ska man vara som förälder? Vi är rätt präktiga vad gäller rutiner, sömn och uppförande. Frukost, lunch, middag på samma tid, läggdags runt kl åtta, lördagsgodis, man säger tack och hej då och förlåt, man bråkar inte, man kramas mycket och säger snälla saker, man äter mycket frukt. Däremot kör vi rätt ofta makaroner/ transfetts/ pannkaksstilen på mat. Orka hålla på, liksom.

Undrar lite över de som säger "Ja, vi lagar då alltid mat från grunden och vi skulle aaaaaldrig laga halvfabrikat. Halvfabrikat är anti-Christ. Våra barn vet att fiskar inte är fyrkantiga och panerade, haha"

Jaha. Vad kul för de barnen, då. Undrar om de också tar med barnen till grisuppfödningen, låter barnen peka på den sötaste grisen därinne, och sen gör skinkmackor av den. Eller om de har ulliga, söta, underbara kycklingar hemma på gården som de gör kycklinggryta av varje fredag.

Ärligt talat är jag nöjd med att jag inte tänker på vad maten kommer ifrån. Eller att barnen gör det. "Tortellini från ett paket, åh vad gott!" duger bra. För övrigt vill jag bara säga att jag faktiskt har varit vegetarian, i typ tre år. Dock var jag rätt dålig sådan för jag åt hamburgare ibland på fyllan. Men sånt gills väl inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0