Tänkbar mejl-konversation

Mejl från min rektor:

"Hejsan!
Har hört att du haft ett alldeles underbart jullov med myspys med barnen, slappa, fixa hemma samt SATC-kvällar. Därför erbjuder jag härmed två veckors extra jullov. Mejla procent-planeringen för sjuorna så fixar vi någon praktikant som jobbar för dig. Självklart får du ändå lön. Har lite dåligt samvete över att din utlovade löneförhöjning inte börjat än.
Så, vad säger du?
MVH chefen"

Jag skriver tillbaka:

"Hej!
Först och främst ett stort tack för erbjudandet, väldigt snällt, men jag måste ändå tacka nej till det extra jullovet. Visserligen har jag haft det helt fantastiskt skönt, lugnt och mysigt, men man måste ju ta sig i kragen och get back to business någon gång. Skulle jag vara hemma längre skulle jag nog börja klättra på väggarna. Dessutom klarar nog inte min kropp av mer choklad.
Plus att jag inatt drömde om jobbet! Bara en sån sak. Så, vi ses på måndag.
MVH Maria"

Rektorn mejlar till avslut:

"Trevligt att ha sådana ambitiösa och duktiga medarbetare!! Ska se om vi inte hinner fixa den där löneförhöjning snart, ja, minst tio tusen mer i månaden är du nog värd om jag tänker efter!
Ses på måndag!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0