Zzzz

Fråga: Hur vet man hur trött man är?
Svar: Man spelar Byggare Bob-memory med barnen. De plockar upp par efter par, och när det äntligen blir min tur tar jag upp samma två kort jag tagit upp de senaste fyra gångerna det varit jag.

Måndagar är alltid en kombination av svårt att somna på söndagen, lektioner hela dagen, ledningsgruppsmöte samt tusen saker att planera och fixa. Sen dagishämtning, middag, Bolibompa, nattning. Ska gå och lägga mig tidigt ikväll, om inte klockan går sådär hysteriskt snabbt som den ibland gör mellan halv tio och tolv. Märkligt. Iallafall är det min plan; Pyjamas, äntligen läsa ut Mats Strandbergs "Bekantas bekanta" som jag hållt på med sen jullovet ("Jaktsäsong" var bättre, den läste jag ut på en tåg/bussresa mellan Tierp och Kristinehamn i somras) samt släcka lampan SENAST klockan tio.

Ofta.

Och förhoppningsvis uppfattade Stella att jag är trött, så att hon inte går runt på dagis och berättar om sin IQ-befriade morsa som inte ens klarar av ett memoryspel rekommenderat från 4 år. Måste ju tänka på mitt rykte, kanske kommer att ha hennes dagiskompisar som elever om tio år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0