Fiiiiiiint

Eftersom jag inte kommer att kunna blogga något i Borlänge så skriver jag det redan nu:

På lördag gifter sig min högstadiebästis och allra käraste vän Camilla med sin Fredrik i Torsångs kyrka, med efterföljande fest i partytält på hennes föräldrars stora, fina tomt på landet utanför Ornäs.

Åhhhhhh.

(Note to self: Ta med extra mascara, kajal och foundation, risk för lika mycket gråt och snor som på lillebrors bröllop)

Extra roligt är det eftersom jag faktiskt känt både Camilla och Fredrik sedan högstadiet. Vi såg på video, käkade pizza, åkte runt i bil med Fredrik och hans kompis Daniel (Som hävdade på en fest för två år sedan att han faktiskt var kär i mig då), blev fulla för första gången på Fredriks balkong efter avslutningen i 9:an (I alla fall jag och Camilla. Fredrik är två år äldre och var då en Teknis- partykille), badade vid Camillas badplats några hundra meter bort om somrarna...Osv.

Sedan började vi på gymnasiet, jag och Camilla sågs inte lika ofta men var fortfarande bästa vänner, hon åkte till USA som au-pair efter studenten, Fredrik kom dit och hälsade på och ungefär då blev de tillsammans. Typ. De har inte riktigt koll själva när de faktiskt blev tillsammans.

Sedan flyttade de ihop, flyttade isär i några år men var fortfarande tillsammans, byggde hus och bodde under tiden hos Fredriks föräldrar, flyttade in i finaste huset i stan, fick en liten Alma förra året och nu ska de gifta sig.

Så kom inte och var desillusionerade och bittra och ha tappat tron på kärleken (Om nu några skulle ha gjort det).

Den finns!

Jag lovar.

Roligt som tusan ska det i alla fall bli att gå på bröllop på lördag.

Kommentarer
Postat av: Case

Jorå, visst är det fint med kärlek! Just nu är jag kär i Christian Bale så än har jag inte gett upp hoppet. ;)



Vattenfast mascara i helgen?

2008-07-31 @ 23:02:57
URL: http://case.blogg.se/
Postat av: Mli

Låter härligt med bröl-lopp! (Kallas så, eftersom man brölar å gråter)



Inte kul när dyra saker går sönder, nä. Vi borde tagit en gravöl tillsammans, men ikväll drar jag till El-Stockholmo. Ska dränka mina sorger där och får väl tvätta i nån vik i skärgården eller fontän innan jag åker hem. Ha en trevlig helg, kram!

2008-08-01 @ 08:48:26
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: anna

Hoppas ni får en underbar lördag!



Det där med att jag ska vara din gardner..vi måste nog löneförhandla lite! i mean i want more than a little rabarberpaj!

2008-08-01 @ 10:41:16
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Cicci

Har nu uppdaterat mig! Låter härligt med bröllop och håller med om att män i mercedes/audi/bmw i 140km/h har något komplex att skyla över, gratta Stella på måndag med tusen grattis kramar från oss!!! C

2008-08-02 @ 01:42:22
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hehe... va kul det var att läsa om sig själv :)

Trodde inte du kom ihåg vad vi talade om på den festen, du var ju rätt glad då ;)

Syns senare idag på bröllopet och festen.

2008-08-02 @ 10:24:35
Postat av: mollya

Hoppas tårarna sprutade bara för att det var så där magiskt vackert :)

Här händer det grejer, jag har börjat drömma om bebisar o har en stark längtan till att baka bröd o vara huslig. Hm... hormoner, jag säger bara det ;)

Ha det gott! Kram

2008-08-03 @ 18:24:26
Postat av: Camilla

Va gullig du är!

Puss puss

2008-08-04 @ 23:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0