Ge mig några år så...

I bilen på vägen hem från badet.

Jag: Titta Filippa, det där ser ju precis ut som er bil
Filippa: Ja, men vi kan inte köra den längre, den är trasig
Jag: Jaha, tur att ni har den andra bilen, då. Är det också en Volvo?
Filippa: Nä, en Skoda

(Ja men vaddå, precis som att jag kollar så noga. De har lika färg)

Jag: Haha, jaha. Du är nog mycket bättre än mig på sånt, för jag är jättedålig på att känna igen bilmärken

Stellas dagisbästis tänker en stund.

Filippa: Ja, fast det är kanske för att jag har bott här mycket längre än du. Jag har ju bott i Tierp hela mitt liv, och ni flyttade ju hit förra året!

All right. Så kan det ju vara. Tur att Stella och Leo har en bilintresserad mormor som kan alla bilmärken, så att de slipper bli lika pantade som mig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha, men vilken söting! :D

2008-07-26 @ 08:18:31
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0