Back on track

Vi backar bort från den där avgrunden. Och försöker igen.

Hur kan man veta om man kommer att bli lyckligare att leva utan någon än med någon?

Antagligen kan man inte vet det alls i förväg. Just nu känns det i alla fall som att hjärtat går sönder bara vid tanken på separation och dela- på- barnenliv och hjärtesorg, så då måste det ju finnas något kvar.

Jag älskar ju honom. Och han mig. Tror jag.

Men det är fan inte lätt alla gånger med småbarnsliv, jobba om varandra, städning, laga bil, 6-årstrots, tvättkorgar, ogräs, dammsugningar och trötthet. Det är det inte.

Kommentarer
Postat av: Mona

Ha inte så stora krav på allt så kommer det att gå bättre, " Bättre med lite skit i hörnen en ett rent helvete"

Ta det lite lungt med allt, allt behöver inte vara så jäkla perfekt jämt. Stanna upp och tänk efter.

2008-06-18 @ 10:59:22
Postat av: Maria

Mona: Alltså...Det handlar om lite mer saker än städning. Men allt vill jag ju inte skriva här.



Dessutom anser jag att man SKA ställa krav på sitt liv. Hey, tycker inte du att du är värd att ha det bra? Så tänker jag med.

Kram!

2008-06-18 @ 11:08:45
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker också att man ska ställa krav på sitt liv och framför allt att man ibland ska stanna upp och ifrågasätta hur man lever det. Och sedan välja om man vill göra något åt det. Man vet vad man har men aldrig vad man får, så visst är det vana tryggast. Och avgrunden är läskig, vi har väl alla varit där, men jag tycker inte man ska vara rädd för att må riktigt kass heller. Ibland måste man till botten för att kunna nå högre än där man är... Livet är för kort för att må bajs. Finns här som sagt Maria om du behöver mig. :)

2008-06-18 @ 17:48:11
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Mona

Jag menade inte bara städning, jag fattar väl att det är mycket som spelar in, jag har oxå karl, barn och ett jobb jag älskar, jag menade bara att allt ska fungera, men allt behöver inte vara perfekt samtidigt alltid. Det är ett talesätt de där med skit i hörnen :o)

Alla vi normala människor som lever detta liv med karl, småbarn o jobb har våra toppar och dalar.

Om ni har pratat och rett ut saker, försök ha barnvakt nån kväll och åk ut och ät middag själva med nått glas vin, mys lite, prata.

Ha de bra, lycka till

Men som sagt alla går upp o ner i småbarns världen.

2008-06-18 @ 18:36:48
Postat av: Maria

Mona: Jo, så är det ju, absolut. Barnvakt ska vi ha i sommar o bo på hotell någon natt, värsta lyxen. Men det är nog mycket det som är kruxet, att vi i stort sett ALDRIG har barnvakt. O har vi det så är det ofta för att någon av oss ska bort med jobbet. Barnvakten bor dessutom massor, massor med mil bort. Är så avundsjuk så jag kräks på de med mor- och farföräldrar i samma stad =)

2008-06-18 @ 19:07:51
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0