Deppinlägg- läses på egen risk

Hela dagen har jag gått runt med en gnagande deppkänsla i magen, ni vet en sådan som gör att man blir alldeles stickig och ledsen och trött, men inte riktigt vetat varför.

Så idag vid middagstid när jag stod i köket och värmde ris och stekte fiskpinnar och tittade ut genom fönstret på grannarna, så kom jag på det. Grannarna som har en stor pool och som alltid har folk hemma. Alla som bor runt omkring som har tio tusen släktingar och familjemedlemmar i stan. Alla som är både mamma och pappa hemma på helgerna. (Själv är jag singel light med en sambo som jobbar och pluggar för det mesta) Alla som har alla kompisar kvar i närheten.

I och för sig kom jag också på att jag känner så här eftersom det är Jonas jobbhelg då han jobbar ungefär hela tiden fredag till söndag, men never the less. Gud vad jag känner mig ensam.

Ensam, ensam, ensam. Jag vill också ha någon att grilla med på lördagar och dricka kaffe med på söndagar. Jävla skit. Alla mina finaste finkompisar, såna som har en extra liten plats i hjärtat ni vet, bor för långt ifrån. En så långt bort som Gran Canaria. Inget kaffedrickande där inte.

Dessutom är det inte det lättaste att flytta till ett litet ställe. Våra närmaste två grannar har barn som mina barn leker med jämt, men ändå är det inte på den nivån att de umgås med oss på riktigt. Dessa två familjer har dessutom bott grannar i typ tio år, och verkar tycka att de har nog med kompisar och släktingar och annat. När vi bott här i en vecka förra sommaren (Och barnen hade hunnit leka och blivit superbästisar under första dagen) så skulle de grilla ihop, och det fanns liksom inte ens på kartan att de skulle fråga oss.

Ja, ja. Prata över staketet är ju alltid något.

Fast en sak har jag dåligt samvete över, och det är att jag är så kass på att hålla kontakten med Uppsalakompisarna. Till Uppsala är det ju inte speciellt långt. Det faller på att jag är så otroligt dålig på att planera att ses. Hatar att bestämma tre veckor i förväg för att typ äta lunch i två timmar. Folk som bara "Hej, vad ska ni hitta på idag?", däremot. That I like. Fast, som sagt, då får man ju stå ut med att ingen kan ses när jag vill ses för att jag frågar för nära inpå.

JAG VILL HA EN GRANNKOMPIS!!!

Hur svårt kan det va?

Jo, men rätt svårt ändå när man är vuxen. Alla har ju nog med sitt. Och jag med, egentligen, bara det att jag längtar efter min sambo och efter en rolig kompis att hänga med och efter typ en bonusmormor som kan tänka sig att vara barnvakt emellanåt. Fast dagisbästismamman är en pärla, det är hon. Deras barn är bästisar med våra barn, och hon är en sådan som kan sitta och läsa en gammal Family Living i min soffa medan jag dammsuger. Och en sådan som man alltid, alltid har saker att prata om med, och som man kan skratta ihop med så att man får ont i magen. Kruxet är att de bor rätt långt utanför stan, och dessutom har ju även de massa morfars och farfars och mostrar och gamla gymnasiekompisar att umgås med.

Det var länge sedan jag var någons förstahandsval. If you know how I mean?

Allt det här har jag tänkt på ikväll medan jag fixat middag, städat bort middag, duschat barn, sett en stund på TV (Jag: Vill ni inte se Bolibompa? Leo: NÄÄÄ! Jag vill se fotbollskillar), läst godnattsaga, nattat barn samt innan den sista punkten fått ett mental breakdown och hällt ett halvt glas vatten på Stella i sängen för att hon satt och sparkade hårt på Leo.

Ja. Nä. Inte nog med att jag känner mig ensam, nu kommer väl Nannyakuten och tar mig snart också. Jag tror jag går och dör nu. Alternativt badar fotbad, målar naglarna och ser några avsnitt "Grey's".

"Grey's" är bra. Det är som antireklamen för Norrlands Guld: När jag inte vill vara mig själv för en stund.

Kommentarer
Postat av: Christin

Baby! Jag kommer till dig nästa helg! Håll ut! Kram kram kram!

2008-06-08 @ 22:29:41
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Christin: Oh, I know, ska bli jättekul att du kommer!! Messa vilken tid tåget kommer, så står jag och kidsen och möter dig på perrongen. Kram kram kram!!!

2008-06-08 @ 23:45:41
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Om du vill ha lite grann kontakt, gör som jag gjorde bjud över dem på vin o kex prata lite om allt, var inte för frågvis o nyfiken, utan prata allmänt om jobb, barn mm bestäm en dag och tid. Du kommer säkert att lyckas. För mig gick det bra, vi umgås inte jämt men en och en annan kaffe blir det.

På mitt förra ställe gjorde jag ett misstag! jag bjöd över mig själv, inte så populärt, men man vill ju ha lite vänner när man flyttar till en ny ort.

Var inte så på bara. Lycka till, hoppas att det blir några kaffe koppar i sommar.

2008-06-09 @ 08:54:37
Postat av: Jeanette

Jag förstår hur du känner, jag har alla mina gamla kompisar utomlands, och släkten ganska långt bort. Dock har jag en grann-bästis, som har betytt mkt under de fyra år vi bott här. Men nu har vi sålt huset och flyttar till Spanien i höst, och just därför har jag den där gnagande känslan i magen. Gör vi rätt? Kommer barnen att få kompisar?

Jag måste tro att det kommer att gå bra!

Det är rätt svårt att få nära kompisar som vuxen, alla inkl en själv, är så upptagna med livet och alla åtaganden. Jag tycker Annas tips om vin o kex var bra, passa på nu i sommar då allt är så mkt enklare! Lycka till, det är klart att du får nya kompisar, du verkar vara en väldigt sympatisk tjej!

2008-06-09 @ 09:28:28
Postat av: Anna

Vet precis allt om hur det är att känna sig ensammast i världen och det är fanimej inte skoj. Tycker inte att livet ska behöva vara så :(

Kram på dig min vän! Hoppas vi ses snart. Jag gillar också spontana ska vi ses :)

2008-06-09 @ 18:19:21
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Tack för era kommentarer, söta ni!!!

Fast grejen med grannarna här är ju också att det inte finns någon som det har klickat med. Kex och vin i all ära, men då ska det ju vara med någon som man verkligen VILL hänga med på riktigt och prata om roliga saker med...Som vuxen har man ju dessutom förmånen att bara umgås med såna man gillar på riktigt, o inte halvkassa klasskompisar (eller liknande) för att man måste. Så: så länge jag inte har hittat någon ny grannbästis så håller jag mig Grey's- vännerna. Och deppar lite emellanåt =)

2008-06-09 @ 21:12:06
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Cicci

Åh! Vi som klickade till tusen!!! Dina grannar fattar ju inte sitt eget bästa! Tänk va, när du kokade köttfärsåsen och jag spaghettin och så åt vi middag ihop!!! Och allt skulle dessutom ha varit ännu mer perfekt om du hade kommit på att det är gott och mysigt att dricka kaffe ihop INNAN jag flyttade därifrån!!! Jag undrar hur många timmar vi har suttit och pratat om absolut ingenting och allting totalt?! Du som är mattelärare vad tror du?! Kram Cicci

2008-06-09 @ 22:12:26
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gav ett förslag om man vill hitta en ny grann vän kanske inte en ny bästis. Och tyvärr verkar det så att det är du som inte VILL umgås. Jag tror nog att dina grannar duger att ta en kaffe med, eller är det nått fel på dom? Eller har du för höga krav?

Är de så hemska att de inte går och ta en kaffe med? Eftersom att de verkar ha fullt upp av andra vänner och familjer som du skrev så är de nog mänskliga.

Ha ett bra sommarlov

2008-06-10 @ 13:31:01
Postat av: Honung

Gumman! Jag har haft fullt upp och inte hunnit läsa allt. Men herregud, jag bor i Österby! Jättenära ju! Vin? Mat? Kaffe? Jag kommer med första kollektiva färdmedel som står till buds!!!! Maila om du vill.

2008-06-10 @ 18:26:41
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0