Gråt gånger 2

Imorse stod Leo med lilla fingret i dörrkarmen när tunga ytterdörren blåste igen. Blåsa, trösta, krama. Så lugnade han till slut ner sig, och jag gick ut i hallen och pratade lite med Stella som precis kommit in med två kompisar. Ja, men då går han och ställer sig på utsidan av dörren och petar med fingrarna för att visa var han fastnade, och så blåser dörren igen ytterligare en gång.

Fast på det andra handen.

Stackarn.

Ingenting är brutet som tur är, och han lugnade ner sig ganska snabbt den gången också. "Snyft, snyft. Det är bra nu. Nu jag leka, mamma".

För övrigt är jag på dåligt humör. Ni vet en sån dag när man bara kokar utan egentlig anledning och allt känns bara jävla skittråkigt och helst vill man gå och lägga sig och vakna upp imorgon.

Inte blir det bättre av grannkompisar som ringer på dörren stup i kvarten, inklusive när vi äter, samt olovandes går och tar en jättestor bukett persilja så att det är förstört nu.

Snyft. Min fina persilja.

Inte har jag hunnit fixa klart i rabatterna heller, och snart måste jag åka och handla för att hinna tillbaka innan Jonas åker och jobbar.

Ja, ja. Det kanske inte är tillåtet att bryta ihop över lite persilja? Sorry för mitt gnäll. Nu shapar vi upp oss och går ut i solen och njuter av livet. Eller nåt liknande.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Terése

I hear you sister.



Imorgon är en annan dag.

2008-06-08 @ 16:10:03
URL: http://mellisplace.blogspot.com
Postat av: Schumi

Du vet vad de säger. Om man inte lär sig efter första gången så lär man sig nog inte efter andra heller. Vaddera dörrarna.

2008-06-09 @ 21:45:13
URL: http://schumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0