Hemmamys

Fråga: Vad gör man efter en rastlös förmiddag hemma?

Svar: Man stoppar in barnen i bilen efter maten, och åker till stan (Byn? Vet aldrig vad jag ska kalla det. Men OK, stan är nog att ta i). In på parfymeriaffär och köpa Hugo Boss Woman Bodylotion, springa i spöregn till ICA. Lite mingel, träffade två jag kände och stod och pratade en stund. Handla vaniljyoughurt, bananer och frysta hallon att göra smoothie av.

Springa i spöregn till bilen.

Nu har vi ätit mellanmål och det regnar fortfarande ute, och jag tänker absolut inte gå ut något mer idag. Rastlösheten botad.

Ska nog plocka in lite ren tvätt i garderober. Läsa dagens Aftonbladet och Sofis mode. Ikväll ska vi äta våfflor, och så fort barnen lagt sig ska jag läsa ut senaste Camilla Läckbergboken. Har kommit halvvägs, och det är den bästa boken hittills tätt följd av "Stenhuggaren" och "Olycksfågeln".

Det här med semester är väl himla bra, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0