Ja, herregud

Utan att nämna några som helst namn (Jag jobbar dessutom på en stor skola) så kan jag bara konstatera att man blir mörkrädd över hur vissa lärare beter sig.

Dessutom: Var i läroplanen står det att man får kränka elever hur som helst??

Eller är det common procedure att lärare är dumma? Kom igen, ge mig era värstaste, hemskaste lärarhistorier så att jag får något att jämföra med.

(Och alltså inte lärare som skällde på er för att ni inte pluggat till proven, för dessa lärare ville er bara väl, jag lovar, utan de som var eleka på riktigt)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ptja alltså jag hade en lärare som jag inte kom överens med på Högstadiet (iofs hade jag 4, men just det här fallet är specifikt en) så jag bytte skola. Och när jag började gymnasiet hade han blivit förflyttad till min gymnasieskola. Jätteorolig som jag blev, tänkte jag "bara... jag.. inte... får... han igen..." och Jag slapp honom. Woho!, tänker jag överlyckligt. Men så går det några veckor och jag fick för mig att jag skulle byta gymnasieprogram. Vips så var han läraren jag fick i Naturkunskap. Min vän sen 10 år tillbaka ler brett mot honom å säger att jag börjat i klassen, och han säger "Nej, det ska hon inte, inte utan intyg". Jag ler och tar fram intyg, med rektorns, syons och mentorns unerskrift... "Hon har förfalskat det", så han gick ner till rektorn på möte i 45min, så vi "slapp" hela lektionen, bara för att jag definitivt inte var välkommen där. Behöver jag tillägga att jag inte fick betyg i det ämnet, trots att jag ansträngde mig? (Han blev förövrigt förflyttad igen efter det läsåret) Och nej, jag hade faktiskt inte gjort honom illa, eller betedde mig som en hemsk unge. Han bara... ogillade mig av någon outgrundlig anledning. Kanske för att jag var självständig och rakt på sak, och gillade att ifrågasätta saker?

2008-06-04 @ 19:20:16
URL: http://liiindans.blogg.se
Postat av: Case

Har hört en hel del skräckhistorier, men du vet att du är skyldig att gå vidare med det om det strider mot värdegrunden.. En kursare till mig råkade ut för en lärare som hade åsikter som stred mot de mänskliga rättigheterna som han gick till skolans rektor med. Riktigt otäckt vilka typer det finns i det viktiga yrke. Lycka till iaf!

2008-06-04 @ 19:27:11
URL: http://case.blogg.se
Postat av: dÅris

Nej fy. Idag hade jag mer än gärna träffats över en öl på Bolanche´s uteservering och snackat om dåren du skriver om ovan. Men det kommer fler frustrationsdagar när det (nästan) enda som hjälper är en kall öl i kvällssolen. Så nästa gång du besöker Dalarna hör du av dig tycker jag! Btw, fönster + montage = sant. Kramkram.

2008-06-04 @ 19:29:28
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se
Postat av: dÅris

Jamen fasen så skoj!! Ja då ska vi se till att Borlängefolket får en kväll de sent glömmer:D

2008-06-04 @ 22:18:08
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0