Jorråsatte

Lyckades släpa iväg mig till jobbet idag också, hurra hurra. Till och med lämna barn på dagis innan. När jag kom till jobbet så gick jag förbi skolsköterskan och fick två värktabletter, och sedan var jag fit for fight (typ).

Skulle träffa rektorn kl nio och kolla lite schema inför hösten och sedan hämtade jag barnen kl ett från dagis för att personalen skulle ha utvärderingsdag, så man kan väl inte sjukskriva sig då? Förutom schemakollen så har jag varit i källaren och hjälpt några elever som är i skolan och fixar till i uppehållsrummet att välja tyg till att klä om soffor samt suttit på min stol vid skrivbordet och slängt papper.

Ungefär det jag klarade av.

Men nu har jag köpt Alvedon och hostmedicin! Och ätit god kycklingsallad från Hemköp till lunch. Och ska byta sängkläder. Och ska mysa hela eftermiddagen med barnen som är hämtade tidigt från dagis.

Oh, vad jag är frisk!

(Mycket bra metod att inte vara sjuk: Förnekelsemetoden. Vaddå, jag sjuk?! Nä, det tror jag väl inte?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0