Rabarberkräm mm

Ibland får jag en släng av dåligt samvete över vilken kass husmors-mamma jag är, och så sätter jag igång med något "Vilken underbar barndom mina barn får"- projekt. Idag gjorde jag rabarberkräm till mellanmål, eller rättare sagt så försökte jag göra rabarberkräm.

Det blev: Kletigt, konstigt, tidskrävande samt totalt omöjligt att få till potatismjölet. Det klumpade bara ihop sig när jag försökte röra ihop det med vattnet, och slutresultatet blev någon slags rabarberröra med vita klumpar i. Fast det var faktiskt gott, tyckte jag iallafall. Varken barnen eller grannbästisen åt.

Grannbästis (Apropå ingenting och totalt oskyldigt): Det finns hallonkräm att köpa på ICA. Det är jättegott.

OK. Point taken.

Denna grannbästis har jag säkert skrivit om förut, men har är i alla fall en av de finaste, mest eftertänksamma, varmhjärtade, mest finstämda lilla 6-årskillen i världen. Han och Stella fann varandra på en gång. De är förenade i sin absoluta säkerhet vad man får och inte får göra, och de leker jättebra ihop. Grannbästisen älskar till exempel att leka med Barbie, bara en sån sak. Jag önskar så att han vågar vara sig själv även när han blir stor, och inte blir utsatt av elaka barn som inte tillåter killar och tjejer att vara utanför normen.

Under mellanmålet:
Grannbästisen: Det finns två killar på mitt dagis som är dumma, de har gjort ......... och.............. och ......................
Jag: Fy, vad dumt. Men vet ni, då får man tänka så att vissa barn har inte LÄRT sig att vara snälla.
Grannbästis: Jaaa
Stella: Och när man ser att någon är dum, då ska man säga SLUTA!!
Jag: Ja, precis
Grannbästis: Åh, jag önskar att det aldrig mer skulle finnas några dumma barn!

Ja, tänk om det skulle vara så. Vilken underbar värld det skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0