Sommarplaner

Egentligen har jag knappt fattat att jag snart har sommarlov, men eftersom jag från och med idag är ledig i fyra dagar och nästa vecka mest består av skåpstädning, korvgrillning, skrivbordsstädning och diverse annat så börjar det långsamt smälta in.

Vår plan från början var att hyra stuga någonstans i en vecka, men det har inte riktigt blivit av. (Läs: Varken jag eller Jonas har haft tid/ orkat/ brytt oss att ens börja leta stuga. En kväll pratade vi lite löst om Lysekil, och det var ungefär så långt vi kom) Dessutom slog det mig att eftersom vi inte ens har bott här i ett år, så känns det fortfarande lite som om vi bor i en sommarstuga. Ska man då åka någonstans som: Kostar pengar, har obekväma sängar, kräver massa packning, riskerar att bli en vecka full med regn?

Oh no.

Mitt sommarmotto är: "Om någonting är mer jobbigt än roligt, så är det inte värt det". Förrförra sommaren så hade jag en kompis som tyckte att jag typ var dum i huvudet som inte åkte till stranden själv med barnen. Jo, men det är klart att jag sätter mig på en stadsbuss i 40 minuter i stekande sol för att vara en dag själv på stranden med en 8-månaders bebis som kräver värmd bebismat och en 4-åring som kräver ständig uppsikt. Eh...Nä. Istället hängde jag på vår uteplats med glad bebis på filt i skuggan och glad 4-åring som travade runt med dockvagn och lekte med grannkompisar. Glada barn=Glad mamma. Lätt ekvation.

Fast bara för man är bekväm av sig så behöver man ju inte ha tråkigt. Några planer för sommaren är därför:
  • Hänga i dagisbästisarnas fina trädgård
  • Åka till Rullsands havsbad (Vi har ju bil. Bil! For the very first time in my life sedan jag var 18 år och förlovad med dåvarande sambo i Borlänge)
  • Åka till Anna i Norrtälje och leka turist
  • Byta rum så att Leo flyttar in i datorrummet och Stella får en ny säng. (Det här låter kanske jobbigt, men för mig är det ren njutning. Att möblera om, rensa och fixa...Ah. Jag är ju Jungfru, ni vet. Pedantisk och perfekt...)
  • Åka på bilsemester med Jonas och barnen till barnens farmor i Hultsfred i några nätter och efter det...Tja, vad vi nu känner för. Hotell i Gränna, kanske?
  • Åka till mamma i Borlänge
  • Två bröllop
  • Party all night long med Emelie
  • Hälsa på någon av Stockholms-kompisarna
  • Åka en sväng till Örebro ha bloggfest 2.0 (Eller hur?)
  • Åka runt på loppisar
  • Åka runt och leta bra badplatser som INTE är fullt med elever (Utomhusbadet här går därför bort. Fetbort, som kidsen säger)
  • Allmänt softande här hemma. Meaning barn som leker hela dagarna med grannkompisar, lägga i en maskin tvätt, sitta i en solstol medan barnen badar i vår pool, grilla, dricka kallt, vitt vin på altanen när barnen har somnat. Säkert kommer jag att se klart Grey's säsong 3 under sommaren också.
Har jag glömt nåt?

Till sista punkten hör dessutom att feel free att hälsa på. Anytime! För det vill ni väl??

Iallafall är min plan att inte planera så mycket. Bara tanken att vara ledig massor, massor med dagar räcker rätt långt!

(PS. Inlägget tillägnat snälla Anna som frågade i en kommentar vad vi skulle göra i sommar, och som berättade att hon skulle åka till Halmstad med man och barn. Sorry för mitt sena svar!)

Kommentarer
Postat av: Mli

Jag tycker det låter underbart avslappnat och alldeles lagom det ni ska göra. Vari ligger meningen med att planera sig trött lagom till semestern som så många gör. Nä som sagt det låter toppen! Och en partykväll ihop ska bli attans skoj! Hoppas lillgrabben kryat på sig, inte kul med feber i den här värmen:( Kramkram

2008-06-05 @ 20:55:34
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Anna

Det verkar ändå som att du har en massa planer. Har ni ett utomhusbad i lilla Tierp? kul! Vi har inget här där jag bor, måste alltid åka bil till bad och det är så jobbigt, skelle vara tacksam om jag hade ett bad.

Om du går till badet med dina barn, så skulle jag inte tro att dina elever bryr sig om just dig, faktiskt. Tänk så skönt att kunna cykla till badet, för det är väl nära?! Som du själv sa. Glada barn = Glad mamma. Barnen skulle tycka att du var super som tog dem till utomhusbadet.

Ha en bra sommar.

2008-06-05 @ 22:03:10
Postat av: Maria

Anna: haha, nä, most likely bryr de sig inte det minsta om mig, men jag vet inte, att sitta i bikini och avslappnat säga "hej, hej!" och småprata med elever känns...Tja, inte helt avslappnat! =)

Dessutom är småbarnsdelen av utomhusbad alltid fulla med kiss.

2008-06-05 @ 22:47:14
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan varmt rekommendera Lysekil annars. Tänker själv hänga en del där i sommar :) Alldeles gratis. Så bra har jag det... ;)

2008-06-09 @ 18:29:30
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0