The Man skirt

Stella och Leo leker att de är två kompisar som ska åka tåg till Gävle och Uppsala. De har varsin rosa väska på axeln, och Leo har gul tofs i håret och är klädd i pyjamas T-shirt och Stellas rosa och bruna Bambikjol. Inga konstigheter.

De kommer ut i köket där jag fortfarande sitter och äter frukost.
Leo: Titta! Visst är jag fin?!
Jag: OOOOH, vad fint. Jättefin är du!

Klart 2-åriga killar ska leka med dockor, ha kjol och (Som hos oss) bli inspirerad av sitt rätt gå-påiga storasyster. Fast när han absolut ville ha rosa nagellack precis som Stella förra veckan så fick jag lov att bryta in.

Jag: Jo...Alltså, det är ju jättefint nagellack, men det brukar faktiskt vara tjejer som har det
Stella: Ja, just det!
Leo: OK
Jag: Och vad är du då, Leo? Tjej eller kille?
Leo (Tänker en stund): Kille!
Jag: Ja, precis

Fast sen tänker han ytterligare en stund, och säger sedan bestämt "NÄ! Jag är ingen kille, jag är LEO!"

Där hör ni, alla världens homofober, genusteorimotståndare, homosexuella föräldrar- motståndare och andra märkliga folk. Era åsikter är brädade av en 2-åring.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men precis! Varför slutar man någonsin med det där tänket!?

2008-06-08 @ 00:03:33
URL: http://annaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0