Ungefär så här tänkte jag mig bilverkstads-konversationen:

Jag: Hej, hej!
Bilverkstads-arbetare: Hej?
Jag: Jo, det är så att vår stereo inte fungerar längre. Jäkligt irriterande, det går ju inte att köra bil utan musik. Den har liksom fungerat och blinkat till och varit tyst om vartannat i några veckor, och så förra veckan la den av helt.
Bilverkstad-arbetare:...OK?
Jag: Ja, så då undrar jag vad det är för fel på den?
Bilverkstad-arbetare: Alltså, vill du lämna in bilen för reparation?
Jag: NEJ; NEJ! Nä, det kostar ju pengar. Flera hundra bara för att typ sätta i en sladd, aldrig i livet. Jag tänkte att du bara kunde säga vad du tror det är för fel?
Bilverkstad-arbetare: Vad jag TROR det är för fel?
Jag: Ja, så kanske min kille kan laga den. Fast du måste först visa hur man får bort stereon, för det fattar inte vi.

Och så fnissar jag lite och böjer mig fram så att urringningen hasar ner en aning, och bilverkstadskillen (Inte för att ha fördomar, men det är väl för det mesta killar som jobbar i bilverkstäder?) blir så imponerad att han både skruvar bort stereon, lagar den och glatt säger "Det var så lite så. Välkommen åter!"

Easypeasy.

Fattas bara att jag hittar till själva verkstaden.

Kommentarer
Postat av: nicole

haha, låter helt perfekt ju! det är bara att köra! :D

2008-06-08 @ 00:52:43
URL: http://nicolesandin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0