Språkpolisen undrar

"Har aldrig gått på disco sen jag var ett litet barn", så säger man väl inte? Det måste väl heta "Har INTE gått på disco sen jag var ett litet barn"?

Fast å andra sidan tror jag att jag stavar "coffee" fel, så what do I know. På mellan- och högstadiet var jag stavningsproffs. Jag vet, ni behöver inte säga det.

Längesedan jag gick på mellanstadiet.

Men lyssna på Fridas "Upp och hoppa", första raden, låter det inte konstigt med "aldrig"?

Roligt är iallafall att Stella sjunger med i hela låten, utom när "Musik med dunka dunka och en jävla massa sprit kommer". Då tystnar hon förfärad.

Idag frågade hon:
Stella: Om jag dricker vatten efteråt, får jag sjunga som hon när hon svärde då?
Jag:
Stella: OK

Ja, ni vet. Svordomar, svart om tungan. Ett uppfostrings-knep som still going strong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0