Avd. Hur tänkte jag här?

Leo satt i mitt knä och gnuggade sig i ögonen efter mellanmålet (Glass och kladdkaka. Viktigt att ge barnen näringsrik och mättande mat), så jag frågade honom om han var trött. "Mmm". Sen frågade jag om han ville sova en stund. "Mmm. Sova en stund".

Så jag la ner honom i hans säng, hittade försvunna "Byggare Bob" och sjöng Hjulen på bussen snurrar runt, runt, runt, och nu sover han. Klockan fyra. Detta betyder att han troligtvis är vaken till typ halv tolv ikväll. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag la ner honom, han är ju faktiskt två och ett halvt och slutade sova middag hemma för typ ett år sen (På dagis sover han fortfarande).

Stella är ute och leker med grannbästisen.

Själv sitter jag här och skriver om hur ostrategiskt det är med middagssömn efter klockan fyra, när jag egentligen kan göra vettigare saker.

Som att lägga mig i soffan och läsa min bok. Ja, tror att jag gör det.

Lite lyxigt. Måste dessutom ladda för vakna barn halva natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0