Bil utan bilstereo really sucks

Vår bilstereo har av någon anledning stendött. Förra veckan la den av och startade lite om vartannat, men sedan bilresan till Borlänge är den totally off. Hur sorgligt som helst, att köra bil utan att lyssna på musik är ju helt värdelöst.

Idag i matsalen satt jag bredvid några killar i sjuan, och passade på att fråga två extremt bilkunniga av dem om de visste något om döda bilstereos.

Elev: Är det i Ford Mondeon?
Jag: Ja
Elev: Ja, det kan ju antingen vara en sladd som...Bla bla bla....Eller så är det....Bla bla bla...Eller så har en säkring gått, den sitter i...Osv.

Helt fantastiskt. De till och med erbjöd sig att kolla säkringen, men jag vet inte jag, känns inte helt vit arbetskraft att ha sina elever till att laga en bilstereo. Iallafall så sa jag saker som "Jaha" och "Vad duktiga ni är" och "Själv vet jag knappt hur man öppnar motorhuven, hahaha".

"Hahaha" skrattade de. Kanske dumt att rasera deras bild av den allvetande läraren?! Fast för all del, det såg faktiskt ut som om de trodde att jag skämtade.

Och de kan de ju få tro. Hrm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0