Billackering

Under eftermiddagen satt vi i smågrupper och diskuterade vårt uppdrag med hjälp av "lärandesamtal". I dessa smågrupper är tanken att det ska vara ålders- och ämnesövergripande, men det blev rätt fånigt när det i vår grupp både var en förskollärare och en fordonslärare från gymnasiet. Man vill ju ändå att det ska vara en givande diskussion för alla.

Det roliga var att denna fordonslärare inte kunde sluta prata. Jag vet numera allt om billackering, kollegor från Falun, vattenbaserade färger och huruvida eleverna ska städa papperskorgarna eller gröna containern först.

Helt hysteriskt kul, om jag hade haft en kompis i gruppen och fått ögonkontakt med denna hade jag antagligen brytit ihop av skratt. Nu lyckades jag hålla min professionella fasad, och skrattade i bilen hem istället.

Alltså, fordonsläraren var jättegullig och trevlig. Det var inte det. Tänk er bara tanken att sitta i tjugofem minuter en måndagseftermiddag och lyssna på...Vattenbaserad billackering.

(OK, det här var inte alls lika kul när jag nu skriver om det. You had to be there...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0