Dagens pinsammaste

Att komma sju minuter försent till första lektionen.

Fan, fan, fan vad pinsamt. Jag ska ju liksom vara ett föredöme. När jag parkerade bilen på dagisparkeringen hörde jag klockan ringa in, och det går ju ganska snabbt att räkna ut att man inte hinner lämna barn och springa till skolan på två sekunder.

Fast jag slog nog nytt sprint-rekord på sträckan dagis- jobb.

När jag kom in i korridoren satt mina två specialelever på en soffa utanför min sal och såg ut som om de hade all tid i världen.

Elev 1: Det är luuuuuugnt. Du behöver inte ha bråttom
Elev 2: Alltså, vi kan börja den här tiden varje måndag? Ja, om du vill alltså?

Hur förstående chefer har jag inte?!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jobbigt, men dina elever mådde säkert inte illa av några minuters väntan. När man stressar så där är det värst för en själv.

2008-05-19 @ 19:45:08
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Mli

Hahaha, ja det är sjukt beroendeframkallande det där. Ibland skriker jag "gul bil" i bara farten i helt fel sällskap, men det bjuder jag på:) Tack förresten! Din blogg läses varje dag med många goda skratt =)

Hihi, ja toppenchefer har du allt;)Jag var nog lika förstående jag i skolan...ähum..

Kram!

2008-05-19 @ 22:12:57
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0